A hatékonyság és a kis részletek fontossága a vállalati sikerben

by

in

„Amikor egy csoport nem éber vagy nem hatékony, akkor egyre több, több és több emberre van szüksége, hogy azokkal legyen nem hatékony.” L. Ron Hubbard ezen szavai mélyen érintik a munkahelyi hatékonyság és a csoportdinamika lényegét. Ez a kijelentés nem csak egy figyelmeztetés, hanem egy felhívás is a cselekvésre. De hogyan is jelenik meg ez a gyakorlatban?

AZ ÖRDÖGI KÖR

Ebben az idézetben Hubbard rámutat arra, hogy a nem hatékony csoportok egy ördögi körbe kerülnek. Minél kevésbé hatékony egy csoport, annál több emberre van szükség ahhoz, hogy ugyanazt a munkát elvégezzék. De miért is van ez így?
„Amikor egy új csoporttag nem képezteti ki magát, akkor olyannyira nem hatékony, hogy két másik csoporttagra van szükség az általa teremtett zűrök kezelésére.” A nem megfelelő képzés vagy a felkészültség hiánya nem csak az adott munkatársat érinti, hanem az egész csapatot. A kis elhanyagolt részletek azok, amelyek a katasztrófákat okozzák, és egy hatékony csoport nem tűri el őket.

A VEZETŐ APRÓ HIBÁJA

Vegyünk például egy nagy kereskedelmi vállalatot, ahol az egyik vezető elhalasztja az új beszállítói szerződések aláírását. Azt gondolja, hogy van még ideje, és más, sürgősebb feladatokra koncentrál. Azonban az idő múlásával a régi beszállítói szerződések lejárnak, és az újak még nincsenek aláírva. Ennek eredményeként a vállalat nem kapja meg időben a szükséges árukat, ami készlethiányhoz és elégedetlen ügyfelekhez vezet. Két másik vezetőnek kell beavatkoznia, hogy gyorsan megoldják a helyzetet, miközben az eredeti vezető hibája miatt az egész vállalat hírneve sérül.
Ebben a példában láthatjuk, hogy egyetlen elhanyagolt feladat milyen hosszú távú következményekkel járhat. A vállalatnak több erőforrást kellett bevonnia a probléma megoldásához, és a vállalat hírneve is sérült.

VÁLJON ÖN IS PROFI VEZETŐVÉ

A B Well Consulting által kínált Hatékonyság Tréning pontosan erre a problémára kínál megoldást. A tréning során a vezetők megtanulják, hogyan szabadítsanak fel időt és miként kezeljék időben a legapróbb részleteket is. Hogyan prioritizálják a feladataikat, hogy a vállalat sikeresen működjön. A tréninget elsősorban a vállalat vezetőinek ajánljuk, hiszen ők azok, akik a legnagyobb hatással vannak a vállalat működésére. Nekik tényleg profiknak kell lenniük.

KÖVETKEZTETÉS

A hatékonyság és a részletekre való odafigyelés elengedhetetlen a sikerhez. A vállalatoknak és a vezetőknek folyamatosan képezniük kell magukat és oda kell figyelniük a kis részletekre, ha profizmusra és hosszú távú sikerre törekszenek.